شورای شهر لس آنجلس به ممنوعیت «تپانچه روح» رأی داد



شورای شهر لس‌آنجلس روز سه‌شنبه به اتفاق آرا به ممنوعیت تپانچه‌های به اصطلاح ارواح رأی داد و به سایر شهرهای بزرگ کالیفرنیا برای سرکوب سلاح‌های گرم غیرقابل ردیابی و عموماً دست‌ساز که به گفته پلیس در سال‌های اخیر در شهر گسترش یافته بود، می‌پیوندد.

فرمانی که باید توسط شهردار اریک گارستی امضا شود، داشتن، فروش، خرید، دریافت یا حمل سلاح گرم بدون شماره سریال و همچنین قطعات مورد استفاده در تولید آنها را ممنوع می کند. متخلفان می توانند تا 1000 دلار جریمه و تا شش ماه زندان محکوم شوند.

پل کورتز، عضو شورای شهر در جلسه ای در روز سه شنبه گفت: «این اسلحه ها نباید در لس آنجلس اتفاق بیفتد، و آنها در حال حاضر در خیابان های ما ویران می کنند.

همانطور که کورتز و مشاور پل کرکوریان درخواست کردند، اسلحه های ارواح از دوره های بررسی و انتظار گذشته معاف هستند زیرا به عنوان کیت های ناتمام فروخته می شوند.

یکی از موفق ترین راهبردهایی که کشور برای کاهش خشونت با اسلحه اتخاذ کرده است، بررسی گذشته است. … در پس زمینه کار می کند،کرکریان گفت. با این حال، ما اکنون یک صنعت تولیدی کامل داریم که تنها هدف آن اجتناب از بررسی گذشته است.

بر اساس گزارشی که این اداره در 19 اکتبر منتشر کرد، تعداد تفنگ های ارواح ضبط شده توسط اداره پلیس لس آنجلس از سال 2017 حدود 400 درصد افزایش یافته است و امسال حتی بیشتر شده است. بر اساس این گزارش، این وزارتخانه 863 تپانچه ارواح را در نیمه اول سال 2021 توقیف کرده است که نسبت به 217 تپانچه در مدت مشابه سال گذشته تقریباً 300 درصد افزایش داشته است.

در همین گزارش، LAPD استفاده از تپانچه های روح را به عنوان “یک اپیدمی نه تنها در لس آنجلس بلکه در سراسر کشور” توصیف کرد.

سناتور کالیفرنیا دایان فاینستاین و الکس پادیلا در نامه‌ای که هفته گذشته به نورا مارتینز، رئیس شورا ارسال شد، این فرمان را قبل از تصویب آن تأیید کردند و آن را “تلاش مهمی” برای کمک به دور نگه داشتن اسلحه‌ها از خیابان خواندند.

Feinstein و Padilla نوشتند: «ابتکارات مشابه قبلاً در سن دیگو و سانفرانسیسکو اجرا شده است، و ما شورای شهر لس آنجلس را به دلیل در نظر گرفتن یک اقدام مشابه تحسین می کنیم. تحریم های سن دیگو و سانفرانسیسکو در ماه سپتامبر تصویب شد.

تلاش ها برای مهار گسترش تپانچه های ارواح در کالیفرنیا فراتر از قوانین محلی است.

در ماه اکتبر، فرماندار گاوین نیوسام لایحه‌ای را امضا کرد که سلاح‌های ارواح را به فهرست سلاح‌هایی اضافه می‌کند که مجریان قانون می‌توانند تحت خشونت با سلاح گرم یا دستور منع خشونت خانگی ضبط کنند. Newsom همچنین در سال 2019 قانونی را امضا کرد که بر اساس آن فروش قطعات مورد استفاده در ساخت تپانچه های ارواح باید توسط یک فروشنده مجاز انجام شود، اما این قانون تا سال 2024 لازم الاجرا نخواهد بود.

سالن شهر. مایک فوئر در ماه فوریه اعلام کرد که علیه یکی از تولیدکنندگان بزرگ قطعات سلاح ارواح، شرکت Polymer80، طرح دعوای شهری ارائه می‌کند.

کوین رکتور نویسنده تایمز در این گزارش مشارکت داشت.