در تیراندازی در مدرسه ای در میشیگان سه دانش آموز کشته شدند


شهرک چارتر آکسفورد، میخ. – دانش‌آموزان دبیرستان آکسفورد در حومه دیترویت با شنیدن اولین تیراندازی‌ها در بعدازظهر سه‌شنبه به دنبال پوشش و بستن درهای کلاس با صندلی بودند. مقامات می گویند یک دانش آموز 15 ساله دوم در پنج دقیقه به 11 نفر شلیک کرد و سه همکلاسی خود را کشت و تعدادی دیگر را زخمی کرد.

مقامات خیابان حنا 14 ساله را جسد پیدا کردند. جولیانا; مدیسین بالدوین، 17 ساله; و تیت مایر 16 ساله که در ماشین کلانتری در راه بیمارستان جان باختند. به گفته مقامات، دانش آموزان مجروح 14 تا 17 ساله بودند که حال سه نفر وخیم و حال یک نفر وخیم است. تنها گلوله بزرگسالان، معلمی 47 ساله، از بیمارستان مرخص شد.

دیل اشمالنبرگ 16 ساله گفت: «من فقط آنجا نشسته بودم و می لرزیدم. “من واقعا نمی دانستم چگونه پاسخ دهم.”

بر اساس گزارش هفته آموزش، که نظارت بر چنین تیراندازی‌هایی را دارد و 28 مورد از آنها را در سال 2021 گزارش کرده است، شورش در دبیرستان آکسفورد، در شمال دیترویت، اوکلند، سالی بود که بیشترین تعداد تلفات در محوطه مدرسه را داشت.

دانش آموزان دیوانه وار توصیف کردند که در کلاس درس پنهان شده اند و پس از لحظات طولانی ترس از مدرسه فرار کرده اند. والدین متزلزل به خواربارفروشی محلی هجوم آوردند تا دوباره با فرزندان خود متحد شوند. مقامات در سراسر کشور ابراز ناراحتی و ناامیدی کردند زیرا ساکنان منطقه هوشیاری خود را اعلام کردند و برای مراسم خاکسپاری آماده شدند.

تیم ترون، سرپرست مدارس جامعه آکسفورد، گفت: “این ویرانگر است.”

مایکل مک کیب، معاون کلانتر شهرستان اوکلند، گفت که مقامات اولین مورد از بیش از صد 911 تیراندازی را در ساعت 12:51 بامداد سه شنبه دریافت کردند. مقامات گفتند که تیرانداز قبل از دستگیری 15 تا 20 گلوله از یک اسلحه نیمه اتوماتیک شلیک کرد.

سه شنبه شب، مظنون، دانش آموز پسر مدرسه که توسط مقامات شناسایی نشد، در یک زندان نوجوانان نگهداری شد در حالی که مقامات حکم بازرسی در خانه خانواده او در آکسفورد، میچی را داشتند.

کلانتر مک کیب گفت مظنون که روز سه شنبه در کلاس شرکت کرده بود “بدون مشکل تسلیم شد”. وقتی والدین پسر به کلانتری رفتند، اجازه بازجویی از فرزندشان را به بازپرسان ندادند.

مقامات گفتند که آنها معتقد نبودند که دانش آموز قصد شلیک با شخص دیگری را داشته باشد و هنوز در حال بررسی هستند که آیا تیراندازی تصادفی یا عمدی بوده است.

کلانتر مایکل بوچارد گفت اسلحه 9 میلی متری سیگ ساور که در تیراندازی مورد استفاده قرار گرفت، چهار روز قبل توسط پدر مظنون خریداری شده بود. کلانتر بوچارد گفت که تیرانداز هنوز مسلح بود و هفت گلوله در تفنگ خود داشت که سفیران او را در راهرو مدرسه دستگیر کردند. کلانتر بوچارد گفت که به بازرسان گفته شده است که تیرانداز برای دسترسی به کلاس‌های محصور شده وانمود می‌کند که یک افسر است.

فرماندار گرچن ویتمر در بیانیه ای خشونت را به عنوان “بحران سلامت عمومی” توصیف کرد و افزود: “هیچ کس نباید از رفتن به مدرسه، محل کار، نمازخانه یا حتی خانه خود بترسد. این زمانی است که می توانیم به آنجا برسیم. با هم باشند و به کودکان کمک کنند در مدرسه احساس امنیت کنند.

پرزیدنت بایدن در سخنرانی خود در مراسمی در مینه سوتا گفت: «من برای خانواده‌هایی که از غم و اندوه غیرقابل تصوری به خاطر فقدان قریب‌الوقوع رنج می‌برند، احساس ناراحتی می‌کنم.

این تیراندازی باعث همدردی سیاستمداران میشیگان شد. دادستان کل ایالت دانا نسل گفت که دفتر او با مقامات محلی تماس گرفته و در تحقیقات پیشنهاد کمک کرده است.

خانم نسل گفت: «ما باید برای رسیدگی مناسب به خشونت در مدارس و تهدید مستمر تراژدی غیرمنطقی دیگر، اگر به فکر و دعا کردن ادامه دهیم، اقدام کنیم.» فرزندان ما لایق بهتری هستند.

الیسا اسلاتکین، که نماینده شهرک منشور آکسفورد در کنگره است، گفت که در حال سفر به ایالت است.

خانم اسلاتکین گفت: «ما باید به دعا و امیدواری برای دانش‌آموزان و معلمان مجروح و دانش‌آموزانی که در حال حاضر در شوک هستند، ادامه دهیم.» در توییتر گفت. “آنها باید به نحوی بفهمند که یکی از همسالانشان این کار را با آنها انجام می دهد.”

کلانتر مک کیب گفت که مدرسه با دوربین های امنیتی پوشیده شده است و بارها با مجریان قانون برای انجام تمرینات تیراندازی فعال همکاری کرده است. یک معاون کلانتر و نگهبانان به ساختمان اختصاص داده شدند و دانشجویان تمرینات مکرر تعطیلی را توصیف کردند. کلانتری گفت که یکی از معاونانی که در دستگیری مظنون کمک کرده بود به گشت تمام وقت دبیرستان منصوب شد.

اوا گروندین، دانش‌آموز 15 ساله دوم، که چند هفته پیش در تمرین تیراندازی فعال بود و روز سه‌شنبه در پارکینگ از راهروی پارکینگ فرار کرد، گفت: «مدرسه مطمئن شد که ما می‌دانیم کجا برویم، با چه کسی تماس بگیریم و چگونه عمل کنیم.» او صدای تیراندازی را شنید اگر این تمرینات را نداشتیم، نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتاد.»

کلانتر فرعی گفت: “مدرسه همه چیز را درست انجام داد”.

او گفت: «همه سر جای خود ماندند. آنها خود را سنگربندی کردند.

دانش آموزان لحظاتی از هرج و مرج، تیراندازی و مردم در حال دویدن و فریاد را توصیف کردند. یکی از دانش‌آموزان گفت که برادرش به او پیامی فرستاد و گفت که او به کمک نیاز دارد و یک تیرانداز در نزدیکی اوست. با این حال، دانش‌آموزان همچنین صحنه‌هایی را در کلاس‌های درس توصیف کردند که در آن معلمان و دانش‌آموزان به سرعت از پروتکل‌ها پیروی کردند.

برندن بکر 17 ساله گفت که یک معلم در کلاس درس او به سرعت به تیراندازی واکنش نشان داد و درب محل حضور دانش آموزان را قفل کرد. او گفت: «ما با یک دسته صندلی، میز و هر چیزی که پیدا کردیم در را بمباران کردیم.

دانشجوی سال اول، آلیسه آوی گفت که در کلاس زیست شناسی بوده و وقتی شلیک می کند با دوستانش می خندد. او گفت: «در حدود یک ثانیه شروع کردم به گریه کردن از خنده. او گفت که با یکی از نزدیک ترین دوستانش که می لرزید به گوشه ای از کلاس کشیده شده است.

او با یادآوری تیراندازی که صدایی شبیه به کوبیدن کمدها داشت، گفت: «این واقعاً آسیب زا بود. او گفت: “هیچ کس صحبت نکرد، ما نه فریاد زدیم و نه چیزی، فقط سکوت کردیم.”

در هفته‌های اخیر، یک سر آهو بریده شده از محوطه مدرسه پیدا شد و پس از آن مسئولان مدرسه بیانیه‌ای صادر کردند و به دنبال آرام کردن «شایعات متعددی بودند که در ساختمان ما پخش می‌شد». کلانتر مک کیب گفت گوزن در تیراندازی دخالتی نداشته است.

کلانتر بوچارد گفت که از گزارش‌هایی مبنی بر وجود شایعاتی در کالج آکسفورد در روزهای منتهی به تیراندازی آگاه است، اما گفت که هیچ یک از این گزارش‌ها به اداره او نرسیده است.

خشونت در میشیگان به دنبال کاهش تیراندازی در مدارس در اوایل شیوع ویروس کرونا، زمانی که برخی از مدارس از راه دور تدریس می کردند، رخ داد. با این حال، تیراندازی های دسته جمعی در مدارس یک تراژدی تکراری در سال های اخیر بوده است. در سال 2018، یک تیرانداز در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در پارکلند، فلوریدا، 17 نفر را کشت و 17 نفر دیگر را مجروح کرد. در همان سال، یک تیرانداز در دبیرستانی در سانتافه، تگزاس، 10 نفر را کشت.

خانم ویتمر روز سه شنبه گفت: «این یک مسئله منحصر به فرد آمریکایی است که باید به آن رسیدگی کنیم.

دبیرستان آکسفورد که در شهرک آکسفورد چارتر، یک جامعه کوچک در شهرستان اوکلند شمالی واقع شده است، تنها دبیرستان در منطقه مدرسه جامعه آکسفورد است که می‌گوید به خانواده‌ها «احساس شهری کوچک در منطقه لوله دیترویت» را ارائه می‌دهد.

کمتر از 6000 دانش آموز از پنج زیر میشیگان و دو روستا در این منطقه تحصیل می کنند. این مدرسه برنامه ای را ارائه می دهد که در آن دانش آموزان می توانند اعتبارات کالج را کسب کنند و پس از فارغ التحصیلی مدرک کاردانی کسب کنند.

آیدن پیج، که در زمان تیراندازی در مدرسه بود، به یاد آورد که چگونه معلم آمارش بلافاصله پس از تیراندازی در را قفل کرد. او گفت که بقیه کلاس کمک کردند تا یک مانع سریع ایجاد کنند و قبل از اینکه در اتاق پنهان شوند، پنجره ها را بپوشانند. او به یاد آورد که برخی از دانش آموزان خود را با قیچی مسلح می کردند در حالی که معلم آرام در اطراف قدم می زد و آنها را بررسی می کرد.

در گزارش دهی مشارکت داشته است کریستین چانگ، ماریا کرامر، کلر فاهی، جیسی فورتین، دانا گلدشتاین، جولیا هیوارد، ادواردو مدینه و جیم تانکرسلی.