جعبهدنده را اصطلاحا Gearbox هم میگویند (2)

اگر به دنبال طرح فروش بهمن موتور فیدلیتی هستید، باید منتظر بمانید تا کمپانی برنامه ویژهای برای عرضه این کراس اوور مدرن عرضه کند، اما یادتان باشد که در طرحهای کمپانی باید همه مبلغ تمام شده ماشین را به صـورت یکجا بپردازید. ضمناً بد نیست اشاره کنیم که دیزاین داخلی هایما S7 توربو با مدل تنفس طبیعی بسیار شبیه به یکدیگر هستند و تفاوتهایشان به ریزهکاریهایی نظیر چیدمان نشانگرهای پشتآمپر (وجود نمایشگر دیجیتال برای مدل توربو) و کلیدهای قرار گرفته بر روی غربیلک فرمان و مواردی از این دست محدود میشود. این نکته در مورد مدل های S مرسدس بنز بیشتر صادق است و صندلی های تمام چربی، تزئینات چوبی و آلومینیومی داخل کابین موجب جذابیت هر چه بیشتر خودرو شده و سرنشینان را شگفت زده می کند. مدلهای جدیدتر بی ام و دارای سیستم iDrive هستند که میتواند بر طیف وسیعی از عملکردهای خودروی شما نظارت کند. این فناوری نه تنها در جنبه سرگرمی و مسیر یابی بوده و بلکه در عملکرد بالای خودروی و راحتی سرنشینان نیز دیده می شود.

خودرو فیدلیتی

  ​.


روغن موتور خودرو

تمرکز بی ام و بر فناوری است، بهویژه فناوریهایی که خودروی شما را کارآمدتر میکند. و در لیست پر هزینه ترین خودروها،مرسدس بنز دقیقا بعد از قرار دارد، به طوری که اگر تعمیر بی ام و برای شما هزینه ای در حدود ۱۸۰۰ دلار در سال داشته باشد، برای تعمیر مرسدس بنز باید ۱۳۰۰ دلار در سال هزینه کنید. با توجه به آمار بالا، می توانید ببینید که مرسدس بنز برند ارزانی برای نگهداری نیست، اما هزینه تعمیر و نگهداری بی ام و در سطح بالاتری قرار دارد. افزایش رفاه و آسایش راننده در ترافیک و تعویضهای نرم و سریع جزو اصلیترین نقاط قوت این نوع گیربکسها هستند اما قیمت بالاتر در مقایسه با گیربکسهای دستی، هزینههای تعمیر و نگهداری بالاتر، وزن بیشتر و… این حالت برای مواقعی است که پشت چراغ قرمز ایستادهاید. این خروجی به کمک گیربکس 8 سرعت اتوماتیک به محور عقب منتقل میشود تا سنتنیال با وزن نزدیک به 2 تن در حدود 6.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که بدون شک رقم قابل احترامی است. این برند به خاطر خودروهای اسپرت و شاسی بلندهای خود به خوبی شناخته شده است.


با بررسی این چهار مورد متوجه می شویم که برند مرسدس بنز شرکت دایملر به واقع از برند آئودی گروه خودروسازی فولکس واگن همیشه جلو بوده و به همین دلیل در سطح بین المللی اتومبیل های این برند فروش بالایی داشته و سریع پیش فروش می شوند. این دو برند همیشه مدل هایی را طراحی می کنند که عملکرد بالایی داشته و در عین حال امکانات بسیار عالی در داخل کابین خودرو برای راحتی و رفاه سرنشینان ایجاد کرده اند. مدل های , , معرفی خودروی جدید چینی‌ها معروف به پورشه گلکسی E8 جیلی – آکادمی مالی مسعود آئودی نیز به لحاظ عملکردی در جایگاه بهتری قرار دارند ولی عملکرد مرسدس بنز هم بالا بوده و به سختی می توان آن را شکست داد. در مجموع هر دو خودرو از نظر جادار بودن و راحتی سواری، جزو بهترین ماشین های ایرانی برای مسافرت هستند. ظرافت و لوکس و تجملی بودن مرسدس از آئودی بیشتر مشخص است. هر دو برند آلمانی سطح بالایی از کلاس و لوکس بودن را ارائه می دهند اما برای این کار هزینه زیادی باید بپردازید. وظیفه کنترل و تنظیم این قدرت با گیربکس یا جعبه دنده خودرو است. و سوپاپ ها با حرکت( در مقابل فنرها یا فشار روغن ) و تعویض مکان خود باعث تنظیم فشار روغن ، فرستادن روغن به کلاجها ، سروها ، توربین و تعویض دنده در زمان مناسبی و با کیفیت درست و باعث کارکرد گیربکس می شود .


البته کاستی بزرگ در لیست تجهیزات شاهین، کروز کنترل است درحالیکه برخلاف دنا، تنظیم صندلی جلو هم در این خودرو بهصورت دستی انجام میشود. این اتومبیل میتواند، یک گزینه مناسب در کنار رقیبان خود یعنی دنا پلاس، پژو ۲۰۷و تارا باشد. البته برخلاف انتظار، داشبورد تارا هرچند شباهت زیادی به ۳۰۱ دارد اما در اصل از سیتروئن گرفته شده که کراساووری برای بازار چین بر اساس پژو ۳۰۱ است. سایپا شاهین به عنوان یک سدان داخلی و ام وی ام به عنوان یک شاسی بلند چینی در بازار ایران حضور دارند که توانستند نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کنند. اما به نظر میرسد بتوان این خودرو را در لیست چه ماشینهایی نخریم جای داد. با تجهیز کلاس اس به گیربکس اتوماتیک 7 سرعت 7-؛ جای تعجب ندارد که این خودرو با داشتن نزدیک به یک لیتر حجم بیشتر اما یک ضریب دنده کمتر، همچنان با وزن تقریبی 2 تنی خود بتواند در مدت زمان خیره کننده 5 ثانیه به تندی صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و مصرف سوخت ترکیبی معادل با 12 لیتر در هر صد کیلومتر از خود بر جای بگذارد. انواع مدلهای تارا، تارا دندهای، تارا اتوماتیک، تارا دندهای و تارا اتوماتیک هستند.