ده کوچک تغییر که می‌توانند داشته باشند دارند تأثیر بزرگ در شما رژیم غذایی کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک، با محدود کردن مصرف کربوهیدرات، بدن به جای گلوکز به عنوان سوخت، چربیها را به اسیدهای چرب برای تولید کتونها تبدیل میکند. هر چه شما بیش تر شکر و قند مصرف کنید بدن تان هم تمایل بیش تری به خوردن آن ها پیدا می کند و هر چه کم تر آن را مصرف کنید ذهن و بدن شما هم رغبت کم تری به مصرف آن پیدا می کند. چه خطرات پنهانی در پناهبردن به این رژیمها وجود دارد؟ همیشه این ترس وجود دارد که آیا با رها کردن رژیم کتو چاق میشوید یا نه! ماهی سالمون و ساردین مقدار بالایی امگا 3 دارند که با کاهش سطح انسولین، مناسب افراد چاق و دارای اضافه وزن میباشد. کربوهیدرات از کلمه هیدرات گرفته شده، هیدرات هم به معنی آب است، خوردن آب زیاد هم باعث چاق شدن و افزایش وزن می جایگزین برنج در رژیم کتوژنیک شود.

در طول ۲۸ روز این رژیم، باید از مصرف کربوهیدرات قابل توجهی مانند نان، آرد، غلات، سیبزمینی، میوههای شیرین و شکر، خودداری کنید. رژیم تخممرغ معمولاً بین سه تا 5 روز به طول میانجامد زیرا عموماً این مدت زمان برای خروج از توفق وزنی، کافی است. برخی از کربوهیدرات هایی که در طول روز مصرف می کنیم به عنوان فیبر در مواد غذایی وجود دارند. این رژیم مصرف کربوهیدرات را کاهش میدهد و چربی را جایگزین آن میکند. این رژیم مانند سایر رژیم دارای یک سری عوارض احتمالی است و افرادی که قصد استفاده از این برنامه را دارند باید با فواید، نحوه تاثیر و عوارض آن آشنا شوند.

امروزه، رژیم کتوژنیک به عنوان یکی از روشهای محبوب برای کاهش وزن و بهبود سلامتی مطرح است و تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده است. تنها باید در این زمینه با پزشک خود مشورت و در صورت تایید برنامه غذایی شما با نظر پزشک چیده شود. از پزشکان و افراد مختلف پرس و جو کرده بودید، در اینترنت سرچ کرده بودی و خلاصه به هر روشی متوصل شده بودید تا آگاهی خود و اطلاعاتتان را در زمینه رژیم کتوژنیک بالا ببرید. این متخصص تغذیه در ادامه بیان کرد: رژیم کتوژنیک عوارضی مثل سنگ کلیه، چربی خون و بیماری قلب را سبب میشود. بنابراین اگر رژیم کتو دارید، باید سطح کلسترول و سلامت قلب خود را به طور منظم توسط پزشک ارزیابی کنید.

اگر این رژیم را با ورزش همراه میکنید، مصرف مکمل کراتین میتواند بسیار سودمند باشد. رژیم کتوژنیک قند خون و سطح انسولین بدن را کاهش میدهد و با افزایش سطح کتونها برای سلامتی بسیار مفید هستند. رژیم کتوژنیک، یکی از بهترین رژیمهای پرچربی با کمترین میزان کربوهیدرات است که به شما کمک میکند وزن خود را کاهش دهید و سلامتی خود را بهبود بخشید. محدودیت کربوهیدرات در این رژیم باعث کاهش سطح قند خون و افزایش انسولین حساسیت میشود. این باعث کاهش قند خون و کاهش قندریزی در بدن میشود که میتواند به بهبود برخی از علائم بیماریهای مزمن مانند دیابت، چاقی و بیماریهای قلبی عروقی کمک کند. وضعیت کتوزیس به دلیل افزایش مصرف چربیها و کاهش مصرف کربوهیدرات باعث کاهش سطح انسولین در بدن میشود.

با هدف حفظ کربوهیدرات کمتر از ۵۰ گرم در روز، در رژیمهای کتو اغلب از نان یا غلات استفاده نمیشود و حتی میوهها و سبزیجات نیز محدود هستند زیرا آنها نیز حاوی کربوهیدرات هستند. پنیر، بیکن و پیاز را در قالبها تقسیم کرده و روی آنها جعفری بپاشید. وقتی مقدار کربوهیدرات را به شدت کاهش دهید، ذخایر گلوکز بدنتان تخلیه میشود. در رژیم کتو، کربوهیدرات از همه منابع به شدت محدود میشود. از ابتدای رژیم به حدی غذا بخورید که سیر شوید و از محدود کردن بیش از حد کالری مصرفی خود خودداری کنید. اگر درباره رژیم غار نشینی اطلاعاتی ندارید و میخواهید با این رژیم آشنا شوید به مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم پالئو مراجعه نمایید.

این نوع رژیم پالئو به دنبال تغذیه سالم برای کاهش وزن است. اهمیت این موضوع بهخاطر تأثیری است که اضافه وزن بر دیابت نوع ۲ دارد. مادران شیرده نیز باید کالری اضافه تری را دریافت کنند و تمامی گروه مواد غذایی را در رژیمشان داشته باشند تا نوزاد رشد خوبی را داشته باشد. وقتی بدن در این حالت قرار میگیرد چربی را برای دریافت انرژی میسوزاند و چربیها در کبد به کتونها تبدیل میشود که انرژی را برای مغز فراهم میکند. اضافه وزن زمانی اتفاق میافتد که شما بیشتر از آنچه کالری مصرف میکنید دریافت کنید. خامه، استویا، پودر کاکائو، عصاره وانیل و نمک را اضافه کرده و با همزن برقی با درجه تند آنها را هم بزنید.

فعالیت تان در طول روز،شرایط کاری تان، مقدار خواب تان و شیوه زندگی و عادت های رفتاری تان هم همگی روی کم کردن و یا اضافه کردن وزن تاثیر گذار هستند. ممکن است جسم فرد دچار کم آبی شود،آب بدن تا مقدار زیادی خشک شود،که البته لازم به ذکر است که دلیل آن به وجود آمدن کتون در بدن است. در این حالت، کبد چربیها را به اسیدهای چرب شکسته و آنها را به کتونها تبدیل میکند که به عنوان یک منبع سوخت برای بدن استفاده میشوند. مهم تریین نکته در رعایت این اولین روش، این است که بدن تان را ناگهان وارد این تغییر بزرگ نکنید زیرا زمان می برد تا بدن شما جایگذینی کربوهیدرات را به جای چربی قبول کرده و بپذیرد.

کاهش کربوهیدرات بدن را در حالت متابولیک به نام کتوزیس قرار میدهد. رژیم کتوژنیک در بلندمدت میتواند مشکلاتی را مثل کمبود پروتئین در خون، کبد چرب و سنگ کلیه ایجاد کند. یکی از دلایل این است که در کاهش وزن با رژیم کتوژنیک، میتوانید کاهش وزن بیشتری، زیرا را به نسبت رژیمهای کم چرب داشته باشید، در حالتی که احساس گرسنگی نخواهید داشت. بنابراین، ممکن است نیاز به مصرف مکملهایی باشد تا نیازهای بدن را برآورده کنید. ولی اصلا این نیست بلکه آن ها هم قند خیلی زیادی دارند و مصرف آن ها خیلی به بدن شما آسیب وارد می کند. کم کردن وزن فقط در رابطه با رژیم های غذایی و مصرف نکردن برخی مواد غذایی نیست، بلکه رفتار ها و شرایطی که شما در آن قرار دارید هم خیلی روی این مورد تاثیر می گذارد.

این مورد بستگی به نوع دیابت و شرایط جسمانی بیمار دارد؛ بنابراین تشخیص آن با پزشک می باشد. رژیم غذایی کتوژنیک (Ketogenic Diet) یک نوع رژیم غذایی با مصرف کم کربوهیدرات و بالای چربی است که میتواند به کاهش وزن، بهبود عملکرد مغزی، کاهش ریسک برخی بیماریهای قلبی و عروقی، کنترل قند خون و کنترل تعدادی بیماری دیگر کمک کند. به گزارش خبرنگار میزان،رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است که به رژیم اتکینز شباهت زیادی دارد. در این مورد و روش برای خارج شدن از رژیم کتوژنیک شما باید بدن خودتان را هیدراته کنید، یعنی مصرف آب را بالا ببرید. در صورتیکه دستورالعمل های یک رژیم کتوژنیک را به طور جدی دنبال کنید به فاز کتوز وارد می شوید و می توانید با مشاهده چند نشانه مهم متوجه شوید که آیا موفق بوده اید یا خیر.

من از شربت افرا کتو استفاده کردم، اما می توانید از شربت افرا استاندارد یا شیرین کننده دیگری مانند آگاو یا عسل استفاده کنید. شما در بخش اول با مواد غذایی مجاز که می توانید مصرف کنید آشنا می شود و در بخش بعدی غذاهای ممنوعه را لیست کرده ایم که به هیچ وجه نباید مصرف شود! همچنین، رژیم کتوژنیک میتواند بهبود سلامتی قلب، کنترل قند خون و افزایش سطح انرژی در بدن شما را نیز به همراه داشته باشد. وقتی شما درگیر رژیم کتوژنیک شده اید احتمال خیلی زیاد وزن و سایز زیادی را از دست داده اید، بدن شما کاملا داخل چرخه کتوسوزی قرار گرفته است.

برخی از پزشکان بر این باورند که رژیم کتو چون سطح قند خون را کاهش می دهد، برای بیماران دیابتی مفید است. طبق نتایج این مطالعه، حدود یکسوم از این افراد گزارش کردند که این عارضه جانبی کوتاهمدت کتو را تجربه کردهاند. چرا رژیم کتوژنیک کربوهیدراتها را محدود میکند؟ رژیم کتوژنیک با محدود کردن مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربیها، باعث تولید کتونها در بدن شده و به جای گلوکز، به عنوان سوختهای اصلی برای بدن استفاده میشوند. رژیم کتوژنیک در این روش درمانی، با محدود کردن مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربیها، باعث تولید کتونها در بدن شده و این مواد، به جای گلوکز، به عنوان سوختهای اصلی برای بدن استفاده میشوند.

رژیم کتوژنیک به دلیل محدودیت مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، ممکن است باعث کاهش مصرف بعضی از موادغذایی مهم مانند فیبر، ویتامینها و مواد معدنی شود. رژیم مکرر باعث کاهش تولید و مصرف صفرا میشود (درمان سنگ کیسه صفرا چیست؟). منظور از کتوزیس در رژیم کتو چیست؟ باید توجه داشت که کتوزیس در برخی شرایط مانند بارداری، شیردهی، بیماریهای کبدی و کلیوی، دیابت نوع ۱ و بعضی دیگر از شرایط پزشکی، ممکن است مضر باشد. هر کدام از این رژیمها ممکن است برای شرایط و نیازهای مختلفی مناسب باشند. مدت زمان رژیم کتو برای کاهش وزن به عوامل مختلفی مانند وزن اولیه، هدف کاهش وزن، سطح فعالیت جسمانی و ترکیب ماکرونوتریئنتهایی که در رژیم غذایی مصرف پفک در رژیم کتوژنیک میشود، بستگی دارد.

درنتیجه هنگامیکه گرسنه هستید و زمان صرف غذا رسیده، انتخابهای نامناسب و بیکیفیت در دسترس شما نخواهد بود. برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که در این زمان می توانند مواد غذایی که خودشان به طور طبیعی شکر دارند مصرف کنند، مانند عسل. وقتی به بدن شما آب نرسد و کم بود آب داشته باشید، شما در اصل فقط تشنه هستید ولی بدن تان واکنشی را به شما القا می کند که به اشتباه فکر می کنید گرسنه هستید. کبد وظیفهی تبدیل ذخایر چربی به اجسام کتونی را برعهدهدارد و سوخت جایگزین را میسازد که میتواند انرژی مغز را تأمین کند. به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن به جای گلوکز از چربیها به عنوان سوخت استفاده میکند و این باعث میشود که بدن چربی را به عنوان سوخت برای فعالیتهای روزمره خود مصرف کند و به تدریج وزن کم شود.  This data was c​reated by GSA Con᠎tent Gen er at or D᠎em oversion !

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت یبوست در رژیم کتوژنیک علل و درمان.