ده روش‌های کمتر شناخته شده برای استفاده حداکثری از رژیم کتوژنیک

این رژیم غذایی برای کاهش وزن و بهبود برخی شرایط پزشکی مانند دیابت و بیماریهای قلبی مورد استفاده قرار میگیرد. ممکن است این تصور حقیقت داشته باشد، اگرچه میزان وزنی که از دست میدهید بسته به شرایط فردی شما متفاوت است. همچنین، باید به دقت دستورالعملهای رژیم کتوژنیک را دنبال کرده و از مصرف مواد غذایی ناسالم و پرکالری خودداری کنید. پس از ۲ تا ۳ ماه اول، میتوانید در موقعیتهای خاص کربوهیدرات مصرف کنید – اما بلافاصله بعد از آن به رژیم خود بازگردید . مکمل منیزیوم هم میتونه به رفع یبوست ناشی از رژیم کتو کمک کننده باشه.

فردی که فشار خون بالا داشته باشد، از کنترل مثبت فشار خون که ناشی از رژیم کتو است، استفاده خواهد کرد.در مطالعات بیماران چاق، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند کاهش شدید فشار خون خود را نسبت به رژیم های کم چرب تجربه کردند. همچنین برخلاف سایر رژیم های کاهش وزن، رژیم های کم کربوهیدرات نظیر اتکینر و کتوژنیک علاوه برکاهش توده چربی به حفظ عضلات نیز کمک می کنند و درصد عضله سوزی در مقایسه با سایر رژیم ها در این دو نوع کمتر است. 2. وزن، قد و سن خودتو وارد کن. همچنین، با کاهش وزن، برخی از عوارض اضافه وزن مانند دیابت و بیماریهای قلبی عروقی نیز کاهش مییابند. یک مطالعه در زنان مسن نشان داد که مصرف یک رژیم غذایی پر از گوشت چرب منجر به سطح کلسترول HDL میشود که 8 درصد بیشتر از رژیم غذایی کم چرب و پر کربوهیدرات است.

با کاهش گلیکوژن، وزن آب را کاهش خواهید داد. در طول روز نیز باید به مصرف آب بیشتری از حجم معمول توجه شود. زیرا مصرف میوه ها و بسیاری از سبزی ها در این رژیم محدود است و بیشتر حجم غذایی افراد از لبنیات و گوشت تشکیل شده است. این روغن سرشار از اسید اولئیک است، یک چربی تک غیراشباع که مشخص شده است عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. البته باید بدونید یک سری از عوامل توی این ماجرا دخیل هستن. این مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی در برخی افراد فواید کوتاه مدتی از جمله کاهش وزن و بهبود کلسترول تام، قند خون و فشار خون دارد، اما در یک سال این اثرات تقریباً مشابه رژیمهای کاهش وزن معمولی است.

اولئوکانتال دارای خواص ضدالتهابی مشابه ایبوپروفن است که زیتون و روغن زیتون بکر را به یک مکمل عالی برای رژیم غذایی برای افرادی که میخواهند درد و التهاب را کاهش دهند تبدیل میکند. اگر زیتون دوست ندارید یا کربوهیدرات خالص موجود در آن را نمیخواهید، روغن زیتون نیز گزینهای عالی است. به جای آن، باید مواد غذاییی مانند گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ، سبزیجات، میوههای با کربوهیدرات کم مانند توتفرنگی، خیار و انگور و همچنین چربیهای سالم مانند روغن زیتون و آووکادو مصرف شود. لبنیات پرچرب همچنین حاوی پروتئین با کیفیت بالا، ویتامینها، مواد معدنی و اسید لینولئیک مزدوج (یکی از معدود اسیدهای چرب است که باعث کاهش چربی میشود). با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی ها، بدن به جای سوخت گرفتن از گلوکز به عنوان منبع انرژی، از تولید “کتون ها” برای سوخت گرفتن استفاده میکند که به نظر میرسد برای کاهش حملات صرع مفید باشد.

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پایدار است که برای کاهش وزن و لاغر شدن مورد استفاده قرار میگیرد. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پایدار است که برای کاهش وزن و لاغر شدن مورد استفاده قرار میگیرد اما باید توجه داشت که این رژیم غذایی برای همه افراد مناسب نیست و برخی از افراد ممکن است نتوانند آن را دنبال کنند یا به خاطر اثرات جانبی آن، برای آنها مناسب نباشد. همچنین، انجام فعالیتهای ورزشی نیز در کنار رژیم کتوژنیک به کاهش وزن و لاغر شدن کمک میکند. همچنین، برای داشتن نتایج بهتر، مصرف غذاهای سالم و تنوع غذایی در برنامه روزانهی خود قرار دهید. در مراحل بعدی می توانید لوبیا، پاستا و نخود سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پروتئین بیشتری به بشقاب خود اضافه کنید! همچنین، خرما منبع طبیعی قندهای ساده (شکرهای طبیعی) است که مقداری کربوهیدرات را در خود دارد بنابراین مصرف آن در این رژیم باید محدود باشد. خاصیت بالای شکلات تلخ به این معنی نیست که شما میتوانید به هر اندازهای که میخواهید شکلات تلخ بخورید، مخصوصاً در رژیم کتوژنیک. رژیم کتوژنیک بر پایه مصرف کم کربوهیدرات و بالای چربی استوار است. یکی از راههایی که میتواند برای علاقمندان به رژیمهای کم کربوهیدرات در این ماه مناسب باشد، رژیم کتوژنیک است. بسیاری از کارشناسان حتی تخم مرغ را به عنوان یکی از تنها “ابر غذاها” میشناسند. اگر تنها دو مورد از این مشکلات را داشته باشید خطر سنگ کلیه تا 54 درصد بالا می رود و اگر سه مورد باشد تا 70 درصد.

چون من بجای روغن زیتون از مقدار کمی از روغن دنبه استفاده میکنم. با این حال، برای استفاده از رژیم کتوژنیک به عنوان یک درمان پزشکی، باید توسط پزشک تجویز شود و تحت نظارت پزشک قرار گیرید. برخی از مطالعات نشان میدهد که مصرف متوسط لبنیات پرچرب حتی ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد. کاکائو موجود در شکلات تلخ حاوی فلاوانولهای زیادی است که باعث کاهش فشار خون، خطر بیماری قلبی و مقاومت به انسولین میشود.در واقع، کاکائو به عنوان یک میوه پر سود شناخته میشود که فعالیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. در هر 1 فنجان (خرد شده) 18 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد.

این مقدار خالص کربوهیدرات ۱ گرم برای ۷ تا ۱۰ زیتون بسته به اندازه آنها نتیجه میدهد. این مساله همراه با افزایش کتونها، دارای برخی از مزایای سلامتی است. هرچند که برخی از میوههای خشک، مانند بادام، فندق، کاجو و بادام زمینی، میزان کربوهیدرات کمتری نسبت به سایر میوههای خشک دارند، اما به عنوان یک منبع سوخت در رژیم کتوژنیک مناسب نیستند. برای افرادی که دیابت نوع ۲ دارند، رژیم کتوژنیک ممکن است کنترل قند خون را در کوتاه مدت بهبود بخشد. آن هایی که قند بیشتری دارند و فیبر کمتری دارند، معمولاً برای رژیم کتو مناسب نیستند، اگرچه مکملی سالم برای اکثر رژیم های دیگر با مصرف کربوهیدرات بیشتری هستند.

در بعضی بیماریهای متابولیکی مانند بیماری های ژنتیکی که باعث اختلال در فرایندهای متابولیکی میشوند، مصرف رژیم کتوژنیک میتواند مفید باشد. شواهد حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک، تحت نظارت پزشک یا متخصص تغذیه، برای کودکان مبتلا به صرع که در حین مصرف داروهای ضدصرع همچنان دچار تشنج میشوند، مفید است. به بدن ما اجازه میدهد که کمبود طولانی مدت آنها کتوز را به حرکت درآورد، که چیزی بیش از یک فرآیند طبیعی یا سوزاندن ذخایر چربی محیطی ذخیره شده قبلی به دلیل قحطیهای احتمالی نیست. ۲۲ – چگونه افراد به مرحله ی کتوز می رسند ؟ به عنوان مثال، ویتامین B12، شکل بسیار قابل جذب آهن، کراتین، تورین، کارنوزین و DHA همگی دارای مزایای سلامتی بسیار زیادی هستند، اما آنها را فقط در محصولات حیوانی میتوان یافت.

به علاوه، چربیهای حیوانی غنی ترین منابع ویتامین K2 برای سلامت قلب هستند که بسیاری از افراد دچار کمبود آن هستند. با این که بیشتر این غذاها با محصولات حیوانی تهیه می شوند، غذاهای خوب و متنوعی برای گیاهخواران نیز هستند. بله. با استفاده از آووکادو میتوانید مدلهای متنوعی از سالادها و غذاها را طبخ کنید. این عارضه جانبی رژیم معمولاً پس از ۳ تا ۴ هفته از بین میرود. رژیم کتوژنیک معمولاً منجر به کاهش وزن سریع میشود. در حالی که رژیم کتوژنیک میتواند در کوتاه مدت سریع و موثر باشد، حفظ آن میتواند سخت باشد زیرا بسیار محدود کننده است. همچنین، باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک ممکن است در مدت طولانیتر به دلیل افزایش سطح هورمون تیروئید، کاهش متابولیسم انرژی و کاهش ترکیبات آب و الکترولیت در بدن، کمی کند شود.

این ممکن است به دلیل از دست دادن آب باشد و به دلیل اینکه رژیم غذایی سرشار از غذاهای حاوی چربی و پروتئین است، کمتر گرسنه میشوید. در حالی که دیدن پایین آمدن عدد روی ترازو میتواند انگیزه بخش باشد، به خاطر داشته باشید که بیشتر این کاهش وزن در ابتدا مربوط به آب بدن شما است. توی این بخش میخوایم ببینیم چه غذاهایی از نظر رژیم کتوژنیک، منعی برای مصرف ندارن. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. ᠎This w as gener ated ᠎with the ᠎help  of GSA Conten᠎t Genera to r  DEMO᠎!

نوعی دارو بازدارنده با نام انتقال دهنده سدیم-گلوکز در مخاط روده کوچک 2 (SGLT2) برای دیابت نوع دو میتواند سبب خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد. رژیم لوکارب یک نوع رژیم غذایی است که بر اساس مصرف کم کربوهیدرات و متعادل کردن مصرف چربی و پروتئین تمرکز دارد. رژیم کتوژنیک بر اساس ایجاد کتوز، شکستن مولکول های چربی به کتون و تامین انرژی مورد نیاز بدن از طریق کتون بجای گلوکز استوار است. با کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن به جای استفاده از گلوکز برای انرژی، به سوخت گیری چربیها از انباشته های چربی بدن برای تأمین انرژی نیاز دارد. در رژیم کتوژنیک، باید از مصرف غذاهایی که حاوی کربوهیدرات بالا هستند، مانند نان، برنج، سیب زمینی و شکر، پرهیز کرد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد جایگزین برنج در رژیم کتوژنیک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.